Luhta Home -verkkokaupan sopimusehdot

L-Fashion Group Oy verkkopalvelun (jäljempänä ”Palvelu”) käyttö edellyttää, että Palvelun käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä sopimusehtoja.

Palveluntarjoaja

Nimi: L-Fashion Group Oy
Kotipaikka: Lahti, Suomi
Osoite: Tiilimäenkatu 9, 15680 Lahti
Y-tunnus: 0149158-5
Puhelin (vaihde): 03 822 111
Sähköposti: [email protected]

Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää L-Fashion Group Oy:n (Palveluntarjoaja) ylläpitämän luhtahome.fi-verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun asiakas (Käyttäjä) hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

Henkilötiedot

L-Fashion Group Oy noudattaa henkilötietojen käsittelyssä kulloinkin voimassa olevaa henkilötietolainsäädäntöä. Tiettyjen Palvelun osioiden käyttäminen, kuten ostaminen verkkokaupassa, edellyttää henkilötietojen antamista. L-Fashion Group Oy voi tallentaa henkilötietoja lainsäädännön sallimin tavoin asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvaan rekisteriinsä. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy kyseistä rekisteriä koskevasta rekisteriselosteesta.

Tilaus ja tilausvahvistus

Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palveluntarjoaja lähettää Käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan. Tilausvahvistus lähetetään Käyttäjän sähköpostiin heti tilauksen jälkeen. Epäselvissä tilanteissa Käyttäjän tulee ottaa yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Toimitus

Palveluntarjoaja pyrkii lähettämään tilatut tuotteet viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä ja toimitus saapuu Käyttäjän tilauksen yhteydessä määrittelemään postitoimipisteeseen pääsääntöisesti 2-7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Palveluntarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle kolmannen osapuolen kanssa tekemänsä toimitussopimuksen perusteella. Palveluntarjoaja toimittaa tuotteet ilman toimitusmaksua. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Palvelussa ei valitettavasti ole tällä hetkellä valittavana Postin pakettiautomaatteja, mutta mikäli Käyttäjä haluaa tilauksensa aina pakettiautomaattiin tai Käyttäjä haluaa muuttaa noutopistettä, voi muutoksen tehdä Postin sivuilla sivuilla tai OmaPosti-sovelluksen kautta.

Lisää tietoa noutopisteen muutoksesta löytyy täältä:
https://www.posti.fi/fi/henkiloille/lahetyksen-vastaanottaminen/oma-noutopiste
https://www.posti.fi/fi/henkiloille/lahetyksen-vastaanottaminen/vastaanota-postista
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/korona-kysymyksia-ja-vastauksiata-postista
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/korona-kysymyksia-ja-vastauksia

Maksutavat

Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankkitunnuksilla (Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Pop Pankki, Ålands Banken, Handelsbanken, Danske Bank, Nordea, Osuuspankki, Aktia, S-Pankki) tai maksukorteilla (Visa, Mastercard, Diners Club International American Express). Maksaminen tapahtuu Verifonen verkkopalvelun kautta suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä.

Noutamaton lähetys

Noutamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi Käyttäjän puolelta. Näissä tapauksissa noutamatta jätetyistä tilauksista veloitetaan palautuskuluja vastaava summa. Palveluntarjoajalla on oikeus vaatia ostajalta korvauksia aiheutuneista kuluista sopimusrikkomuksen johdosta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).

Peruutussoikeus

Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava Palveluntarjoajalle päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla, kuten täyttämällä palautuslomake ja lähettämällä se asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected], tai palautettavan tuotteen mukana os. Asiakaspalautus / Luhta Home -verkkokauppa, Luhdantaustankatu 180, 15680 Lahti. Palautuslomakkeen voi ladata Palveluntarjoajan sivuilta luhtahome.fi/palautuslomake.

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen. Tuotteet palautetaan Postin toimipisteeseen ja ilmoitetaan palautuksen yhteydessä kyseessä olevan Luhta Home -verkkokaupan asiakaspalautus. Palauttaminen on kuluttajille maksutonta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, kaikki tuotteeseen kuuluvat osat tulee olla tallella ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen. Palautettavan tuotteen mukaan tulee liittää palautuslomake. Palautuslomakkeen voi ladata Palveluntarjoajan sivuilta luhtahome.fi/palautuslomake.

Palautettu tuote tarkastetaan ja käsitellään, jonka jälkeen Palveluntarjoaja palauttaa asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta asiakkaalle. Palautus tehdään aina samalla kortille/tilille kuin mistä tuote on maksettu. Asiakas saa ilmoituksen sähköpostiin, kun palautus on käsitelty, jonka jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 vuorokauden sisällä.

Vaihto-oikeus

Käyttäjä voi vaihtaa tuotteen palauttamalla tilaamansa tuotteen (Katso ohje kohdasta peruutusoikeus) ja tilaamalla vaihtotuotteen uudelleen Palvelusta. Palautetun tuotteen rahat hyvitetään normaalien peruutusehtojen mukaisesti. Vaihtopalautukset tapahtuvat, kuten normaali palautus. Ohjeet palautukseen löytyy kohdasta Vaihto ja palautus.

Reklamaatio

Asiakkaalla on oikeus tehdä reklamaatioilmoitus, jos hän on havainnut tuotteen virheelliseksi. Asiakkaan tulee tällöin ottaa yhteyttä sähköpostitse Luhta Home -verkkokaupan asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]. Asiakaspalvelu antaa tarkemmat ohjeet reklamaation loppuun suorittamiseksi.

Reklamaatiopalautukset tapahtuvat, kuten normaali palautus. Ohjeet palautukseen löytyy kohdasta Vaihto ja palautus.

Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.